5 skutecznych sposobów na problemy z zasypianiem

72
0
Udostępnij:
5-skutecznych-sposobow-na-problemy-z-zasypianiem

Znasz to uczucie, kiedy wieczorem przewracasz się z boku na bok usiłując zasnąć? A może towarzyszy Ci wtedy kołatanie serca? Zaburzenia jego rytmu to bardzo częsta przyczyna kłopotów z zasypianiem. Co one oznaczają i jak sobie z nimi radzić? Dowiedz się i skorzystaj ze sprawdzonych sposobów na relaks przed snem.

Problemy z zasypianiem coraz bardziej powszechne

Jak wynika z szacunków lekarzy, problemy z zasypianiem dotyczą ok. 40-50% dorosłych Polaków. Większość kłopotów ze snem ma podłoże psychiczne, a to z kolei wynika ze specyfiki czasów, w jakich żyjemy. Coraz szybsze tempo życia, nadmiar obowiązków i stresogenne środowisko pracy, zła dieta oraz problemy emocjonalne – to wszystko wpływa na jakość snu. Osoby, które skarżą się na niespokojne noce, wspominają najczęściej o:

  • kłopotach z zasypianiem,
  • całkowitej bezsenności,
  • płytkim śnie z częstymi pobudkami,
  • męczącym śnie, po którym poranki bywają bardzo ciężkie.

Jakość snu gwałtownie spada, co nie pozostaje bez wpływu na wydajność w pracy i nastrój. Problemom ze snem często towarzyszą też inne, fizyczne objawy.

Problemy z zasypianiem a kołatanie serca

Problemom z zasypianiem często towarzyszy kołatanie serca. Arytmia serca jest jednym z objawów niedoboru magnezu, który stoi na straży wydolności układów krążenia oraz nerwowego. Za przyspieszone wypłukiwanie tego ważnego pierwiastka z organizmu odpowiada przede wszystkim długotrwały stres. Jeśli wciąż żyjesz w niepokoju, nie radzisz sobie z negatywnymi emocjami i nie potrafisz łagodzić napięcia – Twoje ciało da o tym znać. Wtedy takie objawy jak arytmia serca czy skurcze mięśni skutecznie nie pozwolą Ci zasnąć.

Sen jest bardzo ważny dla zdrowia

Spokojna noc i mocny sen to podstawa, by być zdrowym i efektywnym w ciągu dnia. To właśnie w nocy Twój organizm regeneruje się. Jeśli ten proces przez dłuższy czas jest zaburzony, bardzo szybko zobaczysz efekty w postaci przewlekłego zmęczenia, obniżonego samopoczucia, złej kondycji skóry i włosów, problemów z wagą oraz szeregu innych dolegliwości.

W jaki sposób poprawić jakość snu?

Jeśli tuż przed zaśnięciem występuje u Ciebie arytmia serca, prawdopodobnie powinieneś w pierwszej kolejności uzupełnić magnez oraz zadbać o swoje zdrowie psychiczne. Pomocne będą w tym suplementy diety, które zawierają nie tylko magnez, ale również naturalnie odprężające składniki, takie jak melisa czy korzeń różeńca górskiego. Wypróbuj m.in. Forsen w kapsułkach, Magne-B6 Sen lub Destresan Noc.

Jak zrelaksować się przed snem?

Walka ze stresem to nie tylko uzupełnianie magnezu, ale również świadome zmniejszanie napięcia. W jaki sposób możesz to robić? Recept istnieje bardzo wiele! Przede wszystkim zastanów się, co lubisz robić i co przynosi Ci odprężenie. Czego warto spróbować?

1. Wysiłku fizycznego

Już pół godziny intensywnego treningu wyzwala endorfiny, czyli hormony szczęścia, które poprawiają nastrój i pomagają zachować ciało w dobrej kondycji. Ponadto zmęczenie związane z uprawianiem sportu pomaga wieczorem zasnąć.

2. Naparów z ziół

Takich herbatek możesz pić dowolną liczbę. Gotowe mieszanki kupisz w każdej aptece, sklepie zielarskim, a nawet w supermarkecie. Szukaj takich, które zawierają melisę, żeń-szeń, chmiel, lipę, lawendę i różeniec górski.

3. Relaksującej kąpieli z olejkami eterycznymi

Gorąca woda pomaga mięśniom rozluźnić się, a olejki eteryczne doskonale poprawiają nastrój. Powolne mycie całego ciała, a nie szybki prysznic, pomaga również w uspokojeniu rozbieganych myśli i sprawia, że zyskujesz chwilę tylko dla siebie.

4. Masażu

Poproś partnera o wymasowanie ciała lub użyj specjalnej maty masującej. Stres nie tylko wypłukuje magnez, ale też „odkłada” się w mięśniach, co oznacza, że w sytuacjach napięcia możesz odczuwać fizyczny ból. Nawet krótki, ale dokładny i intensywny masaż skutecznie zmniejsza skurcze mięśni. Najczęściej występują one w okolicach barków, karku i kręgosłupa lędźwiowego.

5. Dobrej lektury

Nie wybieraj ciężkich kryminałów czy horrorów. Do poduszki lepiej sięgnij po wesołą lub obyczajową lekturę, która wywoła w Tobie miłe skojarzenia.

Jeśli żaden z powyższych sposobów nie pomaga Ci w walce z bezsennością – zasięgnij opinii lekarza. Być może Twój problem jest poważniejszy niż Ci się wydaje, dlatego warto to sprawdzić.

Udostępnij: