Skuteczne sposoby na opuchnięte nogi. Daj im odpocząć!

149
0
Udostępnij:

Znasz ten ból łydek i nabrzmiałe kostki, kiedy cały dzień jesteś na nogach? A może dokuczają Ci w lecie, kiedy wysokie temperatury utrzymują się przez dłuższy czas? Istnieją sposoby na opuchnięte nogi, które pomogą Ci odprężyć się i zlikwidują dyskomfort. Jakie? I gdzie szukać przyczyn tych przykrych dolegliwości?

Kto najczęściej ma opuchnięte kostki? Przyczyny dolegliwości

Jak często spoglądając w dół widzisz nienaturalnie opuchnięte kostki? Przyczyny dolegliwości mogą być bardzo różne. Najczęściej problemy te pojawiają się po długim przebywaniu w jednej pozycji, dlatego często na większe kostki narzekają fryzjerzy i ekspedientki, ale też pracownicy biurowi i kierowcy. Twoje ciało nie używa wtedy mięśni łydek, które pomagają pompować krew. Powinna ona wędrować z dołu do góry, czyli do serca. Jeśli nie poruszasz nogami, dochodzi do zastoju krwi i wzrostu ciśnienia w naczyniach. Wtedy kostki puchną.

Narzekasz na opuchnięte kostki? Powody mogą być poważniejsze

Czasami obrzęki pojawiają się w związku z chorobami. Nogi puchną też, jeśli masz problemy z układem krążenia, np. cierpisz na niewydolność serca, niewydolność żylną czy chorobę zakrzepowo-zatorową. Opuchlizna nóg może też oznaczać niewydolność nerek. W tej chorobie zdarzają się problemy z nadmiernym oddawaniem moczu. Organizm chcąc ochronić się przed odwodnieniem magazynuje wodę, dlatego powstają obrzęki.

Inne przyczyny opuchniętych kostek

Inne prawdopodobne przyczyny obrzęków kostek to m.in. spożywanie alkoholu, spożywanie niewystarczającej ilości wody każdego dnia oraz reakcja na niektóre leki (na nadciśnienie oraz depresję). Opuchnięte nogi mogą być również sygnałem do zbadania poziomu hormonów i prawidłowości pracy tarczycy.

Pozbądź się soli! Sposoby na opuchnięte kostki

Profilaktyka, która jest pomocna w walczeniu z obrzękami nóg polega przede wszystkim na zmianie dotychczasowych nawyków. Warto pozbyć się z diety soli i produktów, które ją zawierają. Alkohol również nie służy, za to wody powinieneś pić zdecydowanie więcej – od 1,5 do 2 litrów dziennie! Dzięki temu organizm nie będzie magazynował wody. Pamiętaj również o ruchu. Aktywność fizyczna pobudzi do pracy mięśnie w łydkach, dzięki czemu krążenie w nogach od razu się poprawi. Zrezygnuj też z gorących kąpieli.

Inne sposoby na opuchnięte nogi? Suplementy diety!

Zastanawiasz się, jakie inne sposoby na opuchnięte kostki są skuteczne? Możesz sięgnąć po suplementy diety dostępne w każdej dobrej aptece. Pomagają one w zwalczaniu ciężkości nóg, usprawniają krążenie, likwidują skurcze i skutecznie zwalczają opuchliznę stóp. Wybierane przez Ciebie suplementy powinny zawierać w składzie hesperydynę i diosminę, które wspomagają krążenie. Znajdziesz je m.in. w kapsułkach Cyclo 4 Dios.

Domowe sposoby na opuchnięte kostki. Zrób to sam!

Zastanawiasz się, jak ulżyć sobie tuż po powrocie z pracy? Istnieje kilka sposobów na to, by obrzęk zmniejszył się lub ustąpił całkowicie. Przede wszystkim połóż się wygodnie na łóżku lub podłodze i unieś nogi powyżej poziomu ciała. Możesz oprzeć je na dużej poduszce. Sprawdzi się również roller lub masażer z wypustkami. Zastosuj go do masażu łydek, aby pobudzić krążenie nóg.

Pobudzająco zadziałają też chłodne okłady w spuchniętych miejscach. Możesz uzupełnić je chłodną kąpielą. Sięgnij dodatkowo po żel z kasztanowca, który złagodzi opuchliznę. Świetnie sprawdzi się w połączeniu z suplementami.

Kiedy już odpoczniesz po pracy, nie siadaj przed telewizorem. Zamiast tego wybierz spacer, przejażdżkę na rowerze lub zajęcia fitness. Twoje nogi będą Ci wdzięczne!

Udostępnij: